Short Term Mission



STUDY TO SERVE IS STS'S AIM
As a human being we must learn to serve another ;)




There are my family in STS
Elfie,Rosnela,Christabella,Mary,Marjorie,Sara,Ivy,Freshlyn
Girls of STM BM 2012




Sabah Teological Seminary
Taken by : Rosnela Juany
Before our trip to Karamunsing Mall .. Karamunsing Mall is an ordinary mall for me who stay in Sabah but for them who stay in Sarawak and Kuala Lumpur it was a new experince for them..




ROOM 6
Our class in STS
We shared our tears,laugh,joy,love,experience,dream and problem here ;)


STS adalah tempat saya mengenal diri saya yang sebenar.Didikan dan motivasi yang diberikan oleh pensyarah memberi semangat baru dalam hidup saya untuk lebih kuat dalam menjalani realiti hidup.Sebagai seorang remaja banyak hal yang masih menjadi kekeliruan saya..Dalam hidup ini kita dihadapkan dengan pelbagai pilihan..Terpulang dari diri kita sendiri untuk menentukan pilihan itu.Baik buruk sesuatu pilihan adalah bergantung dengan diri kita sendiri.. Perkara yang paling menggembirakan saya ketika menjalankan hidup di STS adalah dapat mengenali semua teman-teman dari berlainan tempat..Bahkan di sana kami dapat belajar banyak benda bersama.Kami melakukan perlayanan bersama dengan penuh sukacita.Saya yakin bahawa kehadiran saya di STS adalah rencana Tuhan.Saya tidak pernah menyesal berada di STS selama 3 bulan..Short Term Mission adalah satu program yang sangat memberkati  dan sesuai untuk anak-anak muda zaman sekarang ;)





No comments: